Svérázné holandské monstrum, které váží 1 650 liber, navazuje na svou oblíbenou sérii útočných vozů D8.

Nizozemský výrobce superaut Donkervoort v polovině prosince představil svůj nejnovější model, F22 – titán připravený na trať s téměř 500 koňskými silami, díky přepracovanému motoru Audi. F22, nástupce modelu D8, který společnost vyrábí deset let, má poměr výkonu a hmotnosti více než 600 koní na tunu – lepší než původní Bugatti Veyron – a je poháněn 2,5litrovým motorem Audi. motor řadová pětka naladěný na 492 koní. Navíc má pětistupňovou převodovku, která přenáší výkon na zadní kola prostřednictvím diferenciálu Torsen s omezenou svorností, což mu umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h z klidu za 2,5 sekundy.

Skvostný vůz

Jeho konstrukce se skládá z trubkové oceli a uhlíkových vláken s odnímatelnou střechou. Donkervoort je staví prostřednictvím svého výrobního procesu – Ex-Core – který využívá pěnu k vyvíjení tlaku na vrstvy uhlíkových vláken v samozahřívací formě. Software a vyjímatelné tepelné kazety s vestavěnými senzory zajišťují rovnoměrné rozložení tepla během lisování. Tento proces stojí o 30 až 50 procent méně než tradiční procesy s uhlíkovými vlákny, zdánlivě.

„Využili jsme Ex-Core a přidali sílu a vytvořili integrovaný design, který navazuje na naše dědictví, a zároveň posouváme design F22,“ uvedl v prohlášení Jordi Wiersma, vedoucí designérského týmu Donkervoort. „Snažili jsme se vytvořit něco mnohem modernějšího a integrovaného s prvky z minulosti, aby byl design zcela nový a moderní a zároveň odkazoval na naše dlouhé dědictví.“

Vůz je znatelně větší než jeho předchůdce – nyní má celkovou délku nějakých 4039 mm, šířku 1912 mm a výšku 1105 mm, díky čemuž je delší, širší a vyšší než vozy řady D8. Má také větší kabinu, která nabízí dalších 80 mm šířky ramen a 100 mm délky kabiny pro prostornější interiér.

Cílem silnice bylo samozřejmě udržet její hmotnost na minimu; je to koneckonců dvoumístný vůz legální pro silnice a váží 1 653 liber (750 kg). F22 má také homologované kombinované emise WLTP 163 gramů CO2 na kilometr — o 28 méně než jeho předchůdce s hmotností 695 kilogramů.

Řízení a ovladatelnost byly oproti D8 GTO vylepšeny a má široké pneumatiky Nankang (s průměrem 18 palců vpředu a 19 palců vzadu) pro uchopení zpevněných povrchů. Donkervoort říká, že F22 může táhnout 2,15 G v zatáčkách, podle prohlášení. Pro úplné zastavení má ocelové brzdy se čtyřpístkovými třmeny, které nabízejí zpomalení 1,2 G.

F22 je pojmenována po Filippě, prvním dítěti, které se letos narodilo generálnímu řediteli Donkervoortu Denisi Donkervoortovi. Joop Donkervoort založil Donkervoort v roce 1978 a rodina Donkervoortů společnost stále vlastní.