Korejská automobilka poskytla podrobnosti o pohonném ústrojí svého super elegantního sedanu, jako je více než 500 km jízdy na jedno nabití. Hyundai na autosalonu v LA v polovině listopadu zahalil svůdný Ioniq 6. Je to nedílná součást plánu společnosti představit do roku 2030 17 nových bateriových elektrických modelů – ambiciózní plán, který se však shoduje s mnoha dalšími výrobci, protože svět míří přímo do elektrické éry. Karoserie Ioniq 6 je super elegantní, s ultra nízkým koeficientem odporu 0,22, který skutečně pomáhá k lepšímu dojezdu. Dlouhý rozvor 2 950 mm a široký postoj mu dodávají seriózní vzhled na silnici.

Úchvatné parametry

Uvnitř je to případ přitahování protikladů. Vedle recyklovaných materiálů je umístěna dvojice 12,3palcových obrazovek. Posledně jmenované se nacházejí ve všem, od PET použitého v látce sedadla a obložení stropu; na Hyundai nejprve recyklované rybářské sítě používané k výrobě koberců.

Je to také první Hyundai, který používá aktualizace OTA (over-the-air) před celoskupinovým přijetím do roku 2025. Tento krok nejenže umožňuje zákazníkovi udržovat vůz v aktuálním stavu bez návštěvy prodejce, ale dláždí cestu pro zásuvku. a možnosti založené na hraní, jako jsou vyhřívaná sedadla.

Ioniq 6 začíná s jednomotorovým modelem se zadním pohonem s výkonem 225 koní a točivým momentem 258 lb-ft. Pro mnohé to bude dostatečný výkon. Pokud však chcete více, přejděte na dvoumotorový model s pohonem všech kol. To značně zvyšuje ante. Přední motor točí 99 hp; vzadu přidává dalších 221 koní. To mu dává čistý výkon 320 koní, točivý moment 446 lb-ft a zrychlení na 100 km/h za méně než pět sekund. Na EV střední ceny jsou to solidní čísla.

Skutečný příběh Ioniq 6 je s driving range. Baterie s výkonem 77,4 kilowatt/hod poskytuje při práci se špičkovým dvoumotorovým modelem dojezd až 499 km. To je samo o sobě dobré číslo; větší novinkou je však jednomotorový Ioniq 6 s dojezdem na 547 km.

Dalším velkým plusem, díky použití 800voltové architektury, je, že když je Ioniq 6 připojen ke správné DC rychlonabíječce, má nejlepší dobu nabíjení ve své třídě – 10 až 80 procent za pouhých 18 minut. Když jste doma, palubní nabíječka s výkonem 10,9 kW umožňuje dobití baterie za pouhých 7 hodin a 10 minut pomocí nabíjení úrovně 2. Opět dobré číslo.

Hyundai IONIQ 6 se začne prodávat na jaře 2023, přičemž ceny budou oznámeny blíže k datu uvedení do prodeje.