Typický hatchback Subaru je zpět a je mnohem více SUV než kdy předtím. K překvapení nikoho není nová Impreza Subaru do značné míry klonem nedávno revidovaného Crosstreku společnosti. Oh, bylo to snížené a je tu mnohem méně obložení, které zdobí oblouky blatníků a nárazníky. Ale kromě výše zmíněných ozdob a světlé výšky má Impreza stejný stylový design se šikmou střechou s šikmýma očima jako populární sportovní roztomilý.
Na co se můžete těšít?
Je to proto, že díky naší lásce k čemukoli, byť jen vzdáleně sportovnímu, Crosstrek výrazně předčí svou alternativu podobnou autu. Tam, kde bývala SUV stylizovaná tak, aby napodobovala mainstreamové sedany, nyní převládá opak a linie karoserie Imprezy – nemluvě o většině jejích mechanik – napodobuje faux-by-faux.
To znamená, že základní motor je stejný 2,0litrový Boxer čtyři – Subaru ho oficiálně nazývá „H4“ – jako Crosstrek. Atmosférická čtyřka, která je dobrá pro výkon 152 koní a točivý moment 145 liber, má četné změny detailů – hlava válců, pístní kroužky a klikový hřídel byly všechny vylepšeny – pro zvýšení spolehlivosti. O spotřebě paliva není ani slovo, ale dojezd byl vylepšen jednoduchým zvýšením kapacity plynové nádrže z 50 na 63 litrů.
Nová Impreza 2.5L H4 je rovněž osvobozena od Crosstreku, což znamená, že zvyšuje ante na 182 koní a 178 lb-ft točivého momentu. Stejně jako 2.0L se však může pochlubit řadou vylepšení, včetně nových pístních kroužků, vačkového hřídele a uložení motoru.
V obou případech jsou motory spojeny s převodovkou Lineartronic CVT. Subaru říká, že nejméně 80 procent jeho součástí bylo modernizováno a přispívá to ke zlepšení spotřeby paliva prostřednictvím věcí, jako je snížení vnitřního tření. Subaru říká, že díky rozšíření převodového poměru CVT se zlepšila jak akcelerace (díky nižšímu počátečnímu převodu), tak úspora paliva (ladnost vyššího konečného převodu). K dispozici je také manuální režim, který umožňuje převodovce CVT napodobovat osmistupňovou manuální převodovku pomocí pádel. Subaru také říká, že Active Torque Split AWD (ACT-4) zlepšuje řízení prostřednictvím vynikajícího řízení točivého momentu.
Když už mluvíme o řízení, Subaru říká, že dvoupastorkový elektrický systém řízení je zvednutý přímo z WRX. Protože systémy řízení jsou nyní elektricky posilovány, společnost tvrdí, že oddělením odporu vstupního hřídele motoru a snížením tření na ovládacím hřídeli je výsledkem přímější a přirozenější pocit z řízení. Posíleno je nejen řízení, ale nyní i brzdy. Subaru říká, že výsledkem je zvýšený brzdný výkon a pocit z brzd.
Subaru nezapomnělo ani na vybavení interiéru, které je mnohem vylepšené. Zatímco sedmipalcový displej je standardem, luxusní Imprezy dostanou obrovskou 11,6palcovou obrazovku infotainmentu připomínající tablet, která dominuje palubní desce. Bezdrátové nabíjení zůstává volitelné, ale standardem jsou Android Auto a Apple CarPlay. Totéž pro nabíjecí body USB – typ A a C – vpředu, ale stejné nabíjecí body jsou volitelné pro zadní sedadla.
Pokud jde o bezpečnost, nová Impreza se může pochlubit aktivním vektorováním točivého momentu jako standardní výbavou všech modelů (dříve bylo k dispozici pouze u nejvyšší výbavy Sport-Tech). Verze ovládání kopce od Subaru se mezitím nazývá Auto Vehicle Hold a udržuje vozidlo v klidu, i když je uvolněn brzdový pedál.
Čtvrtá verze Eyesight se mezitím může pochlubit novou stereokamerou, širokoúhlou monokamerou a vylepšenými funkcemi pro předkolizní brzdění, adaptivní tempomat a autonomní nouzové brzdění. Mezitím nový systém DriverFocus – dostupný pouze v nejvyšší výbavě Sport-Tech – „zaplavuje řidiče infračervenými LED diodami“, aby změřil pozornost. Pro větší pohodlí se stejné informace používají k nastavení předvoleb sezení a zrcátek, pokud jsou do systému zadány profily řidiče.
Kanada dostane čtyři úrovně výbavy, včetně kanadské exkluzivity, špičkového Sport-Tech (ano, tento Yankees nedostanou). Základní verze Convenience a Touring jsou dodávány se základním 2.0L H4; zatímco RS a Sport-Tech dostanou modernizaci na větší 2,5l.
Subaru zatím nezveřejňuje oficiální informace o cenách a dostupnosti nové Imprezy, ale při čtení mezi řádky by bylo 4. čtvrtletí roku 2023 dobrou sázkou.