Zatímco Ferrari F40, Lamborghini Countach a Porsche 959 jsou často považovány za špičkové výkonné stroje osmdesátých let, nemůžete zapomenout na další superauto Ferrari té doby, 288 GTO. Homologační speciál skupiny B zůstává i na dnešní vznešená měřítka působivě schopným strojem. YouTuber Restoration Kamasutra je zpět s dalším projektem restaurování modelů aut, tentokrát zaměřeným na 288 GTO.
Neskutečně pracné restaurování
Modely aut jsou skvělým vstupem do světa automobilového nadšení pro mladší lidi. Restaurování Kamasutra pokračuje v budování své vášně tím, že láskyplně restauruje poškozené nebo špinavé modely na YouTube, přičemž často upravuje auta podle svých představ. Tentokrát nás přivítá obzvlášť špinavý model 288 GTO odlévaný pod tlakem, kterému chybí velké pruhy jeho ikonického laku Rosso Corsa. V detailech modelu je také možné najít tuny špinavostí, které mu dodávají obzvláště skličující vzhled. Naštěstí náš hostitel rychle začne rozkládat model na jednotlivé součásti, ne nepodobné, jako byste to udělali během projektu restaurování v plné velikosti. Na rozdíl od modelu s kovovým tělem, originální 288 GTOobsahuje karbon-kevlarové panely pro většinu karoserie, s hliníkovými dveřmi a šasi z ocelových trubek. Váží pouhých 2557 liber.
Jakmile jsou díly odděleny, Restoration Kamasutra se dostane přímo do fáze karosérie projektu. To začíná pěknou koupelí v odstraňovači barev, která zajišťuje uspokojivé sledování. Dokonce jdou tak daleko, že otevřou sací otvory na boku modelu pomocí dremelu ve snaze přesněji odrážet skutečný obchod. Některé mřížkové mřížky jsou dokonce vyříznuty do tvaru. Lak je dokončen pomocí příhodně nazvaného odstínu „Super Italian Red“. Druhý průchod s trochou černé barvy oživí všechny gumové bity. Restaurování interiéru zabírá další úroveň, přičemž Restoration Kamasutra dělá vše pro to, aby se z toho stal správný klon 288 GTO. Koberce, opěrky hlavy, bezpečnostní pásy a správné nastavení palubní desky jsou vyrobeny od nuly, což výrazně zlepšuje vzhled sériového modelu.
Práce motoru je podobně detailní, doplněná o kovové materiály a spoustu laků. Konečný výsledek vypadá tak blízko k přeplňovanému Ferrari V-8, jak jen lze doufat, i když mu určitě chybí 400 koní a 366 lb-ft točivého momentu, díky kterým bylo 288 GTO tak rychlé. I když možná nejsou tak vzrušující jako originální restaurování Ferrari, tato videa modelů je nesmírně uspokojující sledovat. Vzhledem k tomu, že bylo vyrobeno pouze něco málo přes 270 exemplářů, není šance nahlédnout do zákulisí skutečné opravy 288 GTO tak vysoká.