Ferrari Purosangue je auto, o kterém jsme si až donedávna mysleli, že ho nikdy neuvidíme – SUV se vzpínajícím se koněm na nose. Ferrari tomu neříká SUV, přestože jde o vysoké auto s pohonem všech kol. Jinými slovy SUV. Ale Ferrari je Ferrari, není jako nic jiného ve svém segmentu.
Pohonné ústrojí
Tam, kde je jeho nejpřirozenější rival, Lamborghini Urus, používá twin-turbo V-8 vyvinutý Porsche, Ferrari Purosangue pohání ten nejúžasnější z motorů, V-12.
Výkon
Je to 6,5litrový V-12 s výkonem 715 koní a točivým momentem 528 lb-ft, s redline nastaveným na 8250 ot./min. Podle našeho odhadu to z Purosangue dělá SUV s nejvyššími otáčkami vůbec.
Pohonné ústrojí
Aktuální 65stupňová V-12 od Ferrari začala svůj život jako 6,0litrová jednotka v Enzo a pokračovala v pohonu 599, FF, F12, LaFerrari, GTC4Lusso, 812, Monza SP1 a SP2 a Daytona SP3. V SP3 a 812 Competizione dělá 828 koní a otáčky do 9500 ot./min.
Hnací ústrojí
Pohon všech kol je vývojem systému Ferrari vytvořeného pro FF. Namísto spoléhání se na středový diferenciál má Purosangue dvourychlostní převodovku poháněnou z přední části V-12. Zadní převodovka je osmistupňová dvouspojková transaxle.
Jedná se o Power-Transfer Unit (PTU), který rozděluje točivý moment na přední kola. Když je zadní převodovka přeřazena za pátou, pohon dopředu se odpojí. Namontováním V-12 za přední nápravu a použitím transaxle bylo Ferrari schopno poskytnout Purosangue téměř dokonalé rozložení hmotnosti 49 procent vpředu a 51 procent vzadu.
Hmotnost
Rozložení hmotnosti může být skvělé, ale Purosangue je těžké vozidlo. Ferrari uvádí 4482 liber ve své nejlehčí konfiguraci, ale to je suchá hmotnost, která nezahrnuje žádné kapaliny potřebné pro řízení. Očekávejte, že řiditelná auta budou blíže 4800 liber.
0-100
Přesto by Ferrari mělo být velmi rychlé. Ferrari říká, že zrychlení 0-100 km/h dosáhne za 3,3 sekundy, zatímco 0-200 km/h za 10,6 sekundy.
Nejvyšší rychlost
Ferrari říká, že Purosangue ujede přes 310 km/h naprázdno, což odpovídá nejvyšší rychlosti Aston Martin DBX707.
Vhodné pro rodiny
Jde o vůbec první čtyřdveřové od Ferrari. Roky se vyrábí čtyřmístná auta, ale tohle by mělo být zatím její nejlepší rodinné auto.
Infotainment
Ferrari upouští od tradiční obrazovky infotainmentu ve prospěch samostatných obrazovek pro řidiče a spolujezdce. Nechybí ani navigační systém, ale standardem jsou Apple CarPlay a Android Auto – první Ferrari.
Čtyřmístný
Zajímavé je, že Ferrari nenabídne pro Purosangue zadní lavici. Prodávat se bude pouze se čtyřmi samostatnými lopatami s velkou zadní středovou konzolou. To znamená, že ztrácí na praktičnosti, i když máme podezření, že cestující na zadních sedadlech ocení extra zesílení v ostrých zatáčkách.
Efektní tlumiče
Purosangue je prvním vozem, který používá tlumiče True Active Spool Valve (TASV) společnosti Multimatic. K ovládání jeho pohybu používají elektromotor připojený k pístu.