Čas Ferrari jako velmoci v boji o celkové vítězství v Le Mans skončil na začátku 70. let, ale jejich účast v méně prestižních třídách GT pokračovala po celých posledních 50 let. Koncem 70. a začátkem 80. let to přišlo v podobě 512 BB LM. Skupina 5-spec 512 zpočátku závodila v produkční podobě, ale postupně rostla více a více, jak výrobce přijal siluetu karoserie připomínající srovnatelné Porsche 935. Výsledný vůz se příliš nepodobá silničnímu vozu 512 BB, ale je to jeden z nejpřesvědčivějších závodních designů Ferrari vůbec.
Tento model, varianta z roku 1979, byl prvním návrhem siluety karoserie pro BB LM. Ačkoli to bylo dokončeno o roky dříve, poprvé se soutěžilo v roce 1982. Po určitých úpravách běželo rozpis závodů IMSA, který zahrnoval 24 hodin Daytona v roce 1985. Od té doby se pravidelně závodí v historických akcích.
Jelikož se jedná o Ferrari 512, energie pochází z quad-cam flat-12. Jelikož jde o závodní vůz z konce 70. let, převodovka je pětistupňová manuální. Součástí je další přestavěná 4,9litrová flat-12, zřejmě alternativní motor vozu pro závodění. Pokud potřebujete získat historické závody sami, cena vozu na Bring a Trailer je až skromných 1 150 000 $ a zbývá šest dní přihazování.
Foto: Bring a Trailer