Ford rád šíří informace svými nejžhavějšími vozy. Modrý ovál oznámil údaje o výkonu a točivém momentu pro pony car ve čtvrtek, což je přesně tři měsíce poté , co Mustang 2024 debutoval v Detroitu. Hlavní údaj je 500 koní a 418 lb-ft točivého momentu pro vrcholný model Darkhorse , což z něj dělá nejvýkonnější sériový 5,0litrový vůz Ford, jaký kdy byl prodán.
Vraťme se však trochu zpět. 2,3litrový čtyřválec v základním Mustangu EcoBoost je zcela nový a poskytuje výkon 315 koní a točivý moment 350 lb-ft. Zatímco hodnota točivého momentu je identická s odcházejícím Mustangem EcoBoost, výkon stoupne o 5. Za zmínku však stojí, že odcházející EcoBoost High Performance Pack zvýšil výkon na 330 koní. Ford uvedl, zda se tento balíček vrátí pro Mustang 2024.
V-8 je stále známý Coyote, který debutoval pro Mustang v roce 2011, nyní vylepšený o duální škrticí klapku, novou olejovou vanu, přepracovaný výfuk a delší životnost výfukových ventilů. Standardně má 5,0litrový V-8 výkon 480 koní a točivý moment 415 lb-ft, ale pokud se rozhodnete pro výkonný výfuk s ventily, získáte dalších 6 koní. Takto vybavený Mustang GT 2024 právě překonává starý Mach 1 s výkonem 480 k, i když má o něco menší točivý moment než 420 lb-ft starého auta, což by nemělo být patrné. A i bez volitelného výfuku se nové GT klene před starým GT, které nabízelo 450 koní a točivý moment 410 lb-ft.
Darkhorse přidává silnější nový klikový hřídel, nové vačkové hřídele a kované ojnice z Shelby GT500 pro jeho 500 hp a 418 lb-ft. Jediným přirozeně nasávaným Mustangem, který nabízí větší výkon, je Shelby GT350, který používal 5,2litrový motor V-8 odvozený od Coyote a nabídl 526 koní a točivý moment 429 lb-ft.
Určitě přijdou výkonnější verze tohoto nového Mustangu, ale 500 koní z 5,0 litru nám zní docela dobře.