Nový, divoce vypadající stroj je pojmenován pro svůj výkon 900 koní a pohotovostní hmotnost 900 kg. Společnost De Tomaso se připojila k ultra-speciálnímu trhu hypercarů se svým nejnovějším projektem: Seznamte se s P900, strojem, který posouvá hranice syrového automobilového výkonu. Italská butiková automobilka zahájila své oživení moderní éry odhalením hypercaru P72 již v roce 2019 a toto pokračování je vývojem tohoto vozidla pouze na trati.

Brutální síla a skvostný vzhled

Za styling obou vozů byl zodpovědný Jowyn Wong z Wyn Design a můžete jasně vidět, jak P72 inspiroval vzhled P900. P900 však vytáčí věci o několik zářezů, zejména kolem zadní části, která nyní obsahuje stabilizátor, střešní naběračku a masivní křídlo. Prvky se hladce kombinují a promítají obraz P900 jako monstrum s nulovými kompromisy.

Zbraní modelu P900, pokud jde o útočení na trať, je na míru šitý 6,2litrový V12, který vytočí uši drásajících 12 000 otáček za minutu a vystřelí 900 k – číslo, které nabývá nového významu, když vezmete v úvahu, že hypercar bude mají suchou hmotnost pouhých 900 kg (1 984 liber). To v podstatě znamená poměr výkonu a hmotnosti (bhp/kg) jedna ku jedné. Až se P900 – tak pojmenovaný podle svého výkonu a hmotnosti – konečně vydá na závodní dráhu, očekávejte nějaká omračující výkonnostní čísla.

De Tomaso se rozhodl pro volbu pohonné jednotky V12, když noví majitelé společnosti našli plány, které naznačovaly, že původní automobilka plánovala postavit V12 v 60. a 70. letech, aby se postavila takovým jako Ferrari a Lamborghini. Bohužel před zakonzervováním projektu byl postaven pouze jeden prototyp.

Na rozdíl od tohoto prototypu bude nový V12 schopen jezdit na uhlíkově neutrální syntetická paliva a měl by být připraven někdy v roce 2024. Očekává se, že první De Tomaso P72 budou dodány na jaře roku 2023 a majitelé, kteří nemohou čekat na V12 variantu P900 nabídne schopnou náhradu v podobě motoru V10, který podle společnosti souvisí s pohonnou jednotkou Benetton B197 F1.

De Tomaso plánuje postavit pouze 18 exemplářů P900, každý v ceně asi 3 miliony USD – jako bychom potřebovali další důkaz, že tento není pro masový trh.